실험영화상영회 with 다이애고날필름아카이브
말콤 르 그라이스Malcolm Le Grice 특별전 Ⅱ
60년대 영국작가조합의 창립 멤버로서 라우쉔버그나, 즉흥음악, 여러 회화적 영향 아래 멀티 프로젝션 혹은 확장 영화라 불리는 다양한 작품을 만든 작가이자, 이론가인 말콤 르 그라이스Malcolm Le Grice의 디지털 작품의 두 번째 기획전.
6월 상영작 (전체시간 : 62min)
Trials and tribulations - a collection of video works including | 16min 5sec
Rape, 3 Mins 1990 (video)
Weir, 1 min 15 sec 1993 (video)
Prelude, 1 min 30 sec 1993 (video)
Race, 2 mins 20 sec 1993 (video)
Warsaw Window, 2 mins 1994 (video)
Cidre Bouche, 1 min 20 sec 1994 (video)
Balcony Water Colour, 3 mins 1994 (video)
Seeing the Future, 1 min 1994 (video)
For the Benefit of Mr K, 1 min 1995 (video)
Portraits and Particulars Series | 46min 20sec
Critical Moment, one 1 min 2004 (video)
Autumn Horizon number 3, 6 mins 2005 (video)
Lecture to an Academy, 9 mins 2006 (video)
Of Keys and Beauty, 2 Mins 2006 (video)
Anthony Dundee, 2 mins 2006 (video)
Waiting for Ian, 3 mins 2006 (video)
H2O-0C-24.02.06-12.01GMT - 03,50.40W - 50.16.30N, 3 mins 2006 (video)
DENISINED – SINEDENIS, 3 mins 2006 (video)
Again Finnegan 3 mins 2006 (video)
Taint 3 mins 2007 (video)
Self Portrait after Raban Take Measure 8 min 20 sec 2008 (video)
After Monet a sketch – 3 mins 2008 (video)
말콤 르 그라이스Malcolm Le Grice 특별전 Ⅱ
- 일시 : 6월16일(화) 20:00
- 장소 : 중앙시네마 3관 인디스페이스
- 관람료 : 5,000원 / 장애인, 청소년, 경로우대 4,000원 / 멤버십, 프렌드십회원 무료
60년대 영국작가조합의 창립 멤버로서 라우쉔버그나, 즉흥음악, 여러 회화적 영향 아래 멀티 프로젝션 혹은 확장 영화라 불리는 다양한 작품을 만든 작가이자, 이론가인 말콤 르 그라이스Malcolm Le Grice의 디지털 작품의 두 번째 기획전.
6월 상영작 (전체시간 : 62min)
Trials and tribulations - a collection of video works including | 16min 5sec
Rape, 3 Mins 1990 (video)
Weir, 1 min 15 sec 1993 (video)
Prelude, 1 min 30 sec 1993 (video)
Race, 2 mins 20 sec 1993 (video)
Warsaw Window, 2 mins 1994 (video)
Cidre Bouche, 1 min 20 sec 1994 (video)
Balcony Water Colour, 3 mins 1994 (video)
Seeing the Future, 1 min 1994 (video)
For the Benefit of Mr K, 1 min 1995 (video)
Portraits and Particulars Series | 46min 20sec
Critical Moment, one 1 min 2004 (video)
Autumn Horizon number 3, 6 mins 2005 (video)
Lecture to an Academy, 9 mins 2006 (video)
Of Keys and Beauty, 2 Mins 2006 (video)
Anthony Dundee, 2 mins 2006 (video)
Waiting for Ian, 3 mins 2006 (video)
H2O-0C-24.02.06-12.01GMT - 03,50.40W - 50.16.30N, 3 mins 2006 (video)
DENISINED – SINEDENIS, 3 mins 2006 (video)
Again Finnegan 3 mins 2006 (video)
Taint 3 mins 2007 (video)
Self Portrait after Raban Take Measure 8 min 20 sec 2008 (video)
After Monet a sketch – 3 mins 2008 (video)
작가 소개
말콤 르 그라이스Malcolm Le Grice
1940년에 출생한 말콤 르 그라이스는 화가로 시작하여 필름과 60년대 중반 부터는 컴퓨터 작품들을 발표해왔다.
그의 작품은 다수의 국제적인 영화제에서 소개되었으며, 8회 파리 비엔날레, 카젤 다큐멘타, 비엔나 현대 미술관 X-스크린 등 전시에도 참가하였다.
이 밖에 퐁피두 센터, 뉴욕현대미술관, 파리 르부르, 영국 테이트 모던 등 뮤지엄에서 특별전을 가진 바 있으며, 가장 최근에는 디지털 인스톨레이션 작품을 테이트 모던에서 발표하였다.
퐁피두 센터, 왕립 벨기에 필름 아카이브, 오스트리아 국립 필름 도서관, 독일 시네마테크 아카이브, 아비뇽 실험영화 아카이브 등에 작품이 소장되어 있다.
이론적인 활동도 활발하게 해오면서 '추상 영화를 넘어서Abstract Film and Beyond' (1977, Studio Vista and MIT),
'디지털 시대의 실험영화 Experimental Cinema in the Digital Age' the British Film Institute (2001) 등을 출간하였다.
현재 University of the Arts London의 교수이자 데이비드 커티스와 함께 "British Artists Film and Video Study Collection"의 디렉터를 하고 있다.
주요 작품 Filmography
말콤 르 그라이스Malcolm Le Grice
1940년에 출생한 말콤 르 그라이스는 화가로 시작하여 필름과 60년대 중반 부터는 컴퓨터 작품들을 발표해왔다.
그의 작품은 다수의 국제적인 영화제에서 소개되었으며, 8회 파리 비엔날레, 카젤 다큐멘타, 비엔나 현대 미술관 X-스크린 등 전시에도 참가하였다.
이 밖에 퐁피두 센터, 뉴욕현대미술관, 파리 르부르, 영국 테이트 모던 등 뮤지엄에서 특별전을 가진 바 있으며, 가장 최근에는 디지털 인스톨레이션 작품을 테이트 모던에서 발표하였다.
퐁피두 센터, 왕립 벨기에 필름 아카이브, 오스트리아 국립 필름 도서관, 독일 시네마테크 아카이브, 아비뇽 실험영화 아카이브 등에 작품이 소장되어 있다.
이론적인 활동도 활발하게 해오면서 '추상 영화를 넘어서Abstract Film and Beyond' (1977, Studio Vista and MIT),
'디지털 시대의 실험영화 Experimental Cinema in the Digital Age' the British Film Institute (2001) 등을 출간하였다.
현재 University of the Arts London의 교수이자 데이비드 커티스와 함께 "British Artists Film and Video Study Collection"의 디렉터를 하고 있다.
주요 작품 Filmography
FILM/VIDEOGRAPHY SINGLE AND MULTI-SCREEN FILM
China Tea, 1965, (8mm), 10 minutes, colour, silent
Castle 1, 1966, 22 minutes, bw
Little Dog For Roger, 1967, 12 minutes, bw
Yes No Maybe Maybenot, 1967, 7 minutes, bw
Talla, 1967, 20 minutes, bw, silent
Blind White Duration, 1967, 10 minutes, bw, silent
Castle Two, 1968, 32 minutes, bw, two-screen
Spot the Microdot, 1969, 10 minutes
Your Lips 1, 1970, 3 minutes, silent (computer generated)
Lucky Pigs, 1970, 4 minutes, bw, three screen
Reign of the Vampire, 1970, 16 minutes, bw (one and two screen versions)
Berlin Horse, 1970, 9 minutes (one and two screen versions)
Love Story 2, 1971, 10 minutes, (two screen)
"1919", 1971, 12 minutes, three screen
Your Lips 3, 1971, 3 minutes (computer generated)
Newport, 1972, 15 minutes, bw, silent
Whitchurch Down, 1972, 10 minutes, (one and three screen versions)
Threshold, 1972, 17 minutes, (one and four screen versions)
Blue Field Duration, 1972, 8 minutes, two screen
White Field Duration, 1973, 12 minutes, two screen
After Leonardo, 1973, 22 minutes, six screen and performance
Don't Say, 1973, 10 minutes, two screen
After Lumiere - l'arroseur arrosé, 1974, 12 minutes
After Manet - le dejeuner sur l'herb, 1975, 60 minutes, four screen
Academic Still Life, 1976, 6 minutes
Time and Motion Study, 1976, 12 minutes
Blackbird Descending - tense alignment, 1977, 120 minutes
Emily - third party speculation, 1979, 60 minutes
Finnegans Chin - temporal economy, 1981, 80 minutes
China Tea, 1965, (8mm), 10 minutes, colour, silent
Castle 1, 1966, 22 minutes, bw
Little Dog For Roger, 1967, 12 minutes, bw
Yes No Maybe Maybenot, 1967, 7 minutes, bw
Talla, 1967, 20 minutes, bw, silent
Blind White Duration, 1967, 10 minutes, bw, silent
Castle Two, 1968, 32 minutes, bw, two-screen
Spot the Microdot, 1969, 10 minutes
Your Lips 1, 1970, 3 minutes, silent (computer generated)
Lucky Pigs, 1970, 4 minutes, bw, three screen
Reign of the Vampire, 1970, 16 minutes, bw (one and two screen versions)
Berlin Horse, 1970, 9 minutes (one and two screen versions)
Love Story 2, 1971, 10 minutes, (two screen)
"1919", 1971, 12 minutes, three screen
Your Lips 3, 1971, 3 minutes (computer generated)
Newport, 1972, 15 minutes, bw, silent
Whitchurch Down, 1972, 10 minutes, (one and three screen versions)
Threshold, 1972, 17 minutes, (one and four screen versions)
Blue Field Duration, 1972, 8 minutes, two screen
White Field Duration, 1973, 12 minutes, two screen
After Leonardo, 1973, 22 minutes, six screen and performance
Don't Say, 1973, 10 minutes, two screen
After Lumiere - l'arroseur arrosé, 1974, 12 minutes
After Manet - le dejeuner sur l'herb, 1975, 60 minutes, four screen
Academic Still Life, 1976, 6 minutes
Time and Motion Study, 1976, 12 minutes
Blackbird Descending - tense alignment, 1977, 120 minutes
Emily - third party speculation, 1979, 60 minutes
Finnegans Chin - temporal economy, 1981, 80 minutes
'INDIESPACE, since2007' 카테고리의 다른 글
[6.30]인디포럼 월례비행_과거는 낯선 나라다 (0) | 2009.05.31 |
---|---|
[6.23]매삼화정기상영회_레즈비언 정치도전기 (0) | 2009.05.31 |
[6.9]애니메이션상영회_그곳에 가면 (0) | 2009.05.31 |
[3×FTM] 임순례, 김동원, 신민아, 최현숙이 이 영화를 위해 뭉쳤다! (0) | 2009.05.28 |
[3×FTM]예고편 공개_2009년 대한민국에서 트랜스젠더로 살아가는 법! (2) | 2009.05.26 |
댓글